PRISER
Alla priser inkluderar svensk moms (6%, 25%). Om du beställer från ett land utanför den Europeiska Unionen (EU), behöver du inte betala den svenska momsen (VAT). Momsen kommer automatiskt att dras av om du har en adress i ett land utanför EU.
När vi skickar till ett land utanför EU kan vi inte ansvara för de eventuella tullkostnader som kan tillkomma. Det bästa är att ni kontaktar ert lands tullmyndighet för mer information.
Var vänlig notera att om du uppgett en annan leveransadress än din egen, så baseras ändå momsen på köparens adress och inte på leveransadressen.
RETURRÄTT
Vi följer distansavtalslagen, och du har såklart rätt att skicka tillbaka din vara inom 14 dagar från leverans. Du står för returfrakten. Varan ska vara i oförändrat skick och förpackningen ska vara oskadad och obruten. Specialbeställda varor, och varor som säljs per meter, t.ex tyg och läder, återköps till 50% av värdet. Vid godkänd retur så återbetalas summan inom kort. Vid ej godkänd retur så returneras varan. Du står då för tur- och returfrakt.
Om du vill returnera en vara, så måste du meddela oss först via e-post på kontakt (at) handelsgillet.se
Du är ansvarig för produkten tills den når oss, så vi rekommenderar att du använder Rekommenderat eller annat transportsätt med spårbarhet. Glöm inte att lägga med en kopia på kvittot så vi vet vem returen kommer ifrån.
Returadress:
Handelsgillet Norden
Lilla Ro vägen 3
244 94 Furulund
SWEDEN
EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER
Hämtas försändelser inte ut hos ombud inom ett par veckor skickas de tillbaka till oss. Vi tar ut en avgift på 135 kr för att täcka returkostnaden och administration. Vill du fortfarande ha din order får du betala en ny frakt. Vill du inte ha din order hanteras den som en ånger, och vi återbetalar halva kostnaden för tyg och specialbeställningar.
FELAKTIGA ADRESSUPPGIFTER
Om försändelsen inte når dig på grund av felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer, får du betala för ny frakt om du fortfarande vill ha ordern, och eventuell returfrakt (se rubriken ”ej uthämtade försändelser”). Vill du inte ha ordern utskickad igen hanteras den som en ånger, och vi återbetalar halva kostnaden för tyg och specialbeställningar.
REKLAMATION
Om en vara är felaktig får du givetvis returnera den. Handelsgillet står då för frakten. Hör av dig till oss på kontakt (at) handelsgillet.se innan du skickar tillbaka varan.
PERSONUPPGIFTER
Handelsgillet Norden är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Handelsgillet Norden. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund. Uppgifterna är konfidentiella och lämnas inte vidare till 3:e part.